diumenge, 2 de febrer del 2014

Aprenentatge a internet.

Jo no sabia el que eren les caceres del tresor fins que he obert aquesta pràctica i m'he disposat a navegar per la xarxa. Trobe que són un recurs molt ben fet i que l'utilitzaré quan siga mestra. Encara que els meus alumnes potencials siguen de secundària i batxillerat, he trobat multitut de caceres per a fer amb aquests alumnes i crec que és una idea fàcil de fer i d'entendre, que potència l'aprenentatge en grup i la reflexió.

La gran majoria de caceres, les trobem en la web ciències naturals i les que més m'han agradat han sigut aquestes dos: El Sr. Alumini i Els terratrèmols.

Encara que també tenim altes com: BabelKimikabatprogramD'on surt l'electricitat?.
Així com en llengua castellana, com podem trobar a aquesta pàgina (1r i 3r ESO): cazas del tesoro.



Pel que fa a les webquest, sí en coneixia algunes, però he estat descobrint algunes noves molt interessants que recomane. Com estic fent en totes les entrades del blog, apunte ací diverses pàgines que vaig descobrint que trobe que seràn molt interessants per fer de recolzament a les meues classes i per donar idees per fer jo noves coses que puguen servir a més gent. Les webquest són:
Cèl·lules mare (1r Bat.), Deconstruint l'evolució (4t ESO), el MediterraniEls òrgans dels sentits (2n ESO), Genètica humana (3r ESO), Junts però no barrejats (4t ESO), Una bona alimentació (3r ESO).

La veritat és que si parlem de wikis per a l'ensenyament, el que he trobat fins ara han sigut recursos en llengua castellana (que si bé no són per als nostres alumnes directament, poden servir de base per a fer nosaltres mateixos una wiki de l'assignatura). WikijofelicesMiwiki (3r ESO), Biogeochemavistazul (1r Bat.), WikiAlmeraya.
I en català: Bioworldwiki (4t ESO).

I de blogs, a banda de tots els que he parlat ja, apuntaré alguns: biogeo4tesobiogeo3rESObioigeo4ESO.



Aprofite i deixe una cançó amb una mica de polèmica, en català.


2 comentaris:

  1. Hola Raquel,
    Enhorabona pel teu treball, tots els recursos que esmentes són molt interessants i de segur que els faré servir. Has utilitzat alguna vegada webquests o caceres?

    ResponElimina