dimecres, 12 de febrer del 2014

Maquinari TIC.

Encara que tenim al nostre abast molts aparells tecnològics per donar classe, el seu ús a l'aula està determinat per la matèria que impartim i el que volem treballar.

Per a la major part del nostre temari (sempre pensant en biologia i geologia) utilitzarem més còmodament una pissarra digital no interactiva o un "canyó" conectat a un ordinador per a projectar vídeos amb diverses experiències o per visitar pàgines web que recolzen l'aprenentatge. A més, amb la visita de qüestionaris on-line podem garantir el debat oral envers el temari alhora que fem més atractiva l'assignatura.

Aprofite per fer la següent reflexió: l'ús de tecnologies a l'aula no garanteix, per se, ni una millor comprensió ni un augment de la participació de l'alumnat. Cal un estudi en profunditat per part del professorat i una bona motivació de l'alumnat per a per tinguen bon efecte. Introduir-los poc a poc i sols els necessaris és un exemple. Així mateix, jo no utilitzaria tauletes electròniquesa classe, em pareix una utilització temprana, que va en contra de la igualtat i l'escola pública (ja que s'ho han de comprar els propis alumnes i pot ser que no tots tinguen recursos) i innecessari. Ja tenim els llibres de text i, si no ens agraden, podem agafar la iniciativa i fer-nos un nosaltres mateixos. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada