dimecres, 19 de febrer del 2014

Experiències TIC a l'aula.

Hui parlarem de l'aula, del que hi ha dins, de les possibilitats d'un centre i unes aules.

Com organitzem l'aula?
Personalment, crec que això depen molt del que volem treballar i, per això, un aula deu ser dinàmica, amb mobiliari mòbil. Les taules preferisc que estiguen de 2 en 2 normalment, però que es poguen moure per a treballs en grups, etc. Crec que deurien haver, com a les universitats, ordinadors amb canons per projectar webs de treball, vídeos o il·lustracions diverses en totes les aules.

Com organitzem les classes de la setmana?
Per a que les classes siguen atractives, cal que l'alumnat siga protagonista i això ho podem aconseguir sense un alt cost per al centre, fent classes rotatives entre l'aula normal, l'aula d'ordinadors i el laboratori. Seria una bona idea que totes les assignatures tingueren un dia d'ordinador a la setmana, per introduïr les TIC. El laboratori, per la suea banda, és molt necessari en assignatures d'índol científic. Això sí, en totes les aules, les taules haurien de ser mòbils. Els ordinadors, a mi em fa igual si són portàtils o no, però no tauletes (amb aquestes no es poden treballar igual programes específics).



I per altra banda, parlarem de unes activitats especials per a realitzar.

Què són les experiències educatives?
Com diu a la web de l'assignatura, quan parlem d'experiències educatives, podem pensar en dos àmbits: o bé el centre, o bé l'aula. El primer àmbit implica que tot el Claustre s'implique; en el segon cas, és un docent, o un grup de docents que porta a terme una experiencia educativa a un aula o grup d'aules (nivel o cicle).


En la meua opinió, per a un centre d'ensenyament secundari i batxillerat, crec que és més fàcil la idea d'una experiència a l'aula, coordinada entre els diferents professors d'una mateixa assignatura o d'un parell d'elles (per exemple, una activitat coordinada entre les assignatures de biologia i geologia i matemàtiques).



Com a reflexió, és una llàstima que encara no tinguem al nostre abast més experiències de nivell ESO o Batxillerat. Es nota que és una cosa molt innovadora i no s'ha utilitzat massa (o al menys no s'ha penjat a la xarxa). En pàgines com GenCat en trobem unes quantes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada