dijous, 30 d’octubre del 2014

Tauletes i noves aplicacions per a l'aula.

Bé, hem parlat ja per ací de l'ús de noves tecnologies a l'aula, com el mòbil o les tauletes, però... són sempre beneficioses? Què hem de tenir en compte per al seu ús correcte?
Com he llegit en un bon blog, us comente:


  1. Utilitzar la tauleta com a un suport a l'aula (que no substitueixa el quadern de treball, això és per consultar informació, recursos online...).
  2. Combinar-la amb recursos tradicionals.
  3. Seleccionar les aplicacions adequades.
  4. Navegar amb seguritat.
  5. Aprofitar tots els canals de comunicació (correu electrònic, xarxes socials, plataformes educatives...).
  6. Realitzar activitats creatives (poden crear videos tutorials, fer entrevistes...).
  7. Treballar amb continguts digitals offline (aplicacions com EDUBOOK3D).
  8. Treure tot el partit a treballs col·laboratius.
  9. Informar-te com a mestre de les últimes aplicacions disponibles.
  10. Consensuar amb els estudiants les normes d'ús.


Així mateix, també hem parlat d'eines per als professors, per a crear o que els alumnes creen noves formes d'aprenentatge. Aquí en parlem d'algunes més:

  • PIXTON: eina per a crear cómics (es fa un compte per a tot el centre i el poden usar tots els mestres).
  • YOUTUBE TEACHERS: sucedani de youtube en el que tots els vídeos estan categoritzats per temàtica i nivell educatiu. 
  • MINDMEISTER: un recurs per a fer mapes conceptuals, exportables a pdf.
  • POPPLET: com l'anterior, permet fer mapes conceptuals

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada