Hi ha diverses intel·ligències, que depenen de la persona. Algunes persones tenen més desenvolupades unes que altres.
A l'aula hem d'intentar treballar amb totes.
Quines estratègies docents podem seguir per treballar cadascuna d'elles?
Amb la LINGÜÍSTICA:
- Narracions orals de contes o històries.
- Activitats de biblioteca.
- Activitats d'escriptura: diari personal.
- Debat a classe: argumentacions.
- Entrevistes amb gravacions.
- Programes de ràdio.
- Revistes.
Amb la MUSICAL:
- Cantar el tema a treballar.
- Tocar instruments.
- Assistir a concerts.
- Crear acompanyaments, melodies...
- Identificar sons ambientals.
- Música que treballa estats d'ànim.
- Expressar sentiments musicals.
Amb la CINÈTICO - CORPORAL:
- Dramatitzacions: el teatre a classe.
- Pensament manual: aprendre mitjançant la manipulació d'objectes.
- Conceptes cinètics: expressar amb mímica.
- Fabricació de materials: dominó, cartes d'aprenentatge, trencaclosques.
- Jocs a l'aula.
- L'expressió corporal.
Amb l'ESPACIAL:
- Utilització de visualitzacions i senyals de color pels aprenentatges.
- Creació de còmics, videos o pel·lícules.
- Murals visuals.
- Mapes mentals.
- Panells didàctics.
- Símbols gràfics.
Amb la NATURALISTA:
- Activitats a l'entorn natural.
- Plantes i mascotes a l'aula.
- Centres d'aprenentatge naturalistes.s
- Diaris d'observacions.
- Projectes d'investigació.
- Organitzar col·leccions.
- Educació ambiental.
Amb la MATEMÀTICA:
- Activitats matemàtiques.
- Organitzadors gràfics.
- Projectes d'investigació.
- Estimulació de pensament.
Amb la INTERPERSONAL:
- Aprenentatge cooperatiu.
- Mediació escolar.
- Resolució positiva de conflictes.
- Educació intercultural.
- Empatia: rol - playing.
- Projectes col·lectius.
- Simulacions.
- Contractes pedagògics.
Amb la INTRAPERSONAL:
- Aplicació personal de l'aprenentatge.
- Autoavaluació.
- Destresses de concentració.
- Diaris personals.
- Portfolis: reflexió.
- Projectes de futur.
- Educació emocional: autoestima i gestió d'emocions i sentiments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada