divendres, 21 de març del 2014

Activitats propostes (I).

Sabeu, això de programar diferents activitats per als alumnes està molt bé i fa que l'assignatura siga més amena per a ells. Doncs bé, he pensat en fer un recopilatori de les idees que se'm van ocurrint per si li pot servir a algú més i per a que el dia que jo treballe, poder exposar-s'ho als meus alumnes.

ACTIVITATS AMB VÍDEO.
1r ESO.
La matèria.
Gravar en vídeo una experiència de canvi d'estat i comentar perquè és degut i les característiques de cada estat. L'experiència serà un got d'aigua, congelar-lo, calentar-lo... tot ho podem fer a classe (al laboratori) o a casa (implicant als pares en l'experiència).

4t ESO.
Genètica.
Fer un vídeo familiar on l'alumne expose com funciona la genètica, gens recessius i dominants i més conceptes a través d'un exemple.
És a dir, l'alumne agafarà un factor com el tipus de cabell i farà una breu explicació de com ha anat variant al llarg de les generacions familiar i com ha arribat ell a tenir eixe tipus de cabell.


ACTIVITATS AMB LINO.IT
1r ESO.
Instruments de laboratori.
Fer un lino.it entre tota la classe amb el material del laboratori, posant fotos, nom i característica general.

3r ESO.
Minerals.
Fer un lino.it entre tota la classe exposant cadascú un mineral, fotografia i les seues característiques principals.


ACTIVITATS AMB BLOGS PERSONALS.
2n ESO.
Relleu.
Al blog personal de l'alumne, penjaran una foto d'un relleu de la Comunitat Valenciana (pot ser que l'hagen fet ells o que l'hagen trobat a internet) i faran una interpretació del relleu (quines forces han actuat, etc.).


ACTIVITATS DE LECTURA I COMPRENSIÓ.
2n ESO.
Interpretació d'informació científica.
Lectura comentada d'un text científic relacionat amb qualsevol part de la matèria, explicació de com treballar aquestos textos i de les seues característiques textuals i comprensió de les idees pròpies d'àrea.


ACTIVITATS AMB PRESENTACIONS A CLASSE.
1r ESO.
Classificació dels sers vius.
Els alumnes, per grups de 5, agafaran un dels 5 regnes i faran un treball de cerca i presentació d'ells (amb diferents programes).

ACTIVITATS AMB XARXES SOCIALS.
1r ESO.
L'atmosfera.
Parlant dels fenòmens atmosfèrics i clima, així com maneig d'instruments, podem organitzar una activitat a través de Twitter on l'alumnat comente i puje fotos amb diferents fenòmens atmosfèrics al llarg del trimestre on es dóna el temari.

2n ESO.
En la xarxa social Twitter, cada alumne enllaçarà una noticia d'un risc volcànic o sísmic que li agradaria treballar i, el que tinga més FAV, eixe serà el que es treballe a classe.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS (o fora de classe, millor dit).
1r ESO.
L'univers i el Sistema Solar.
Eixida al pati per a estudiar les tècniques d'orientació diurna.
Possible eixida d'excursió: quedada en el pati del institut per la nit (o de vesprada si es a l'hivern) per fer una jornada d'orientació nocturna i observació de l'Univers (possibles planetes, estreles i galàxies).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada